ماسک های مفید برای چین و چروک پوست

ماسک صورت, ماسک از بین برنده چین و چروک

یکی از مواد مغذی که مانع از ایجاد چین و چروک پوست می گردد، سیب است. سیب به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد مغذی در زیبایی و سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کند.

یکی از مهمترین خواص سیب برای پوست، اثر ضد چروک آن است. به منظور استفاده از آن می توانید آب ۲ عدد سیب را گرفته و با کمک پنبه آن را به پوست گردن و صورت خود بمالید. این کار را می توانید صبح و شب انجام دهید. هرگز آب سیب مانده را مورد استفاده قرار ندهید زیرا آب سیب سریعا اکسیده می شود و خواص خود را از دست می دهد. بنابراین، حداکثر پس از ۲۰ دقیقه آب سیب را استفاده نمایید.

آب گوجه فرنگی تازه نیز برای لطافت و جوانسازی پوست بسیار مؤثر است. آب گوجه فرنگی علاوه بر زیبا سازی پوست برای پاکسازی و تقویت پوست نیز بسیار مفید می باشد.  برای تهیه ماسک گوجه فرنگی و جوانی و شادابی پوستتان ۱ عدد گوجه فرنگی درشت را کاملا له کرده و چند قطره آبلیمو به آن بیافزایید.

قبل از استفاده از این ماسک عالی، پوست صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید. سپس کمی پوستتان را با یک کرم مناسب چرب کنید. با لایه نازکی از پنبه پوست خود را بپوشانید و بر روی آن لایه نازکی از ماسک موردنظر را قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه با کمک تکه ای پنبه پوست خود را تمیز کنید.

هویج نیز یکی از بهترین سبزیجات ضدچروک به شمار می آید که در محصولات مختلف زیبایی کاربرد دارد. برای استفاده از ماسک هویج، کافیست که ۱ عدد هویج را پوست کنده و کاملا بشویید. سپس آن را رنده کرده و به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. پس از نیم ساعت پوستتان را با آب ولرم بشویید و با کرم مرطوب کننده پوستتان را مرطوب سازید.

هویج سرشار از ویتامین A می باشد که این ویتامین باعث ترمیم و رشد سلول های پوستی می گردد. بنابراین، هویج از جمله سبزیجات عالی از بین برنده چین و چروک است. علاوه بر هویج رنده شده، می توانید از آب هویج نیز به عنوان ماسک ضد چروک استفاده نمایید.

از دیگر مواد ضد چروک، سفیده تخم مرغ است. برای تهیه ماسک آن، ابتدا مقداری جو را به مدت ۱ روز در آب ولرم خیس کنید. سپس آب جو را صاف کرده و آن را با ۱ عددسفیده تخم مرغ زده شده و کف کرده مخلوط نمایید. در آخر کمی صمغ عربی را به آن بیافزایید. این ماسک عالی را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار داده و در نهایت پوستتان را با آب سرد بشویید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 2 مرداد 1394برچسب:, | 20:29 | نویسنده : شهرام مهدیزاده |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پاتوق مقالات شما